Z badań przeprowadzonych przez firmę Gemius wynika, że z aplikacji Instagram w Polsce korzysta nawet dziesięć razy więcej kobiet niż mężczyzn. Proporcje ogółu użytkowników kształtują się następująco: spośród 3mln użytkowników tej aplikacji 2,1 mln to internautki, czyli 72%.
Średnia dzienna odwiedzalność aplikacji wyniosła blisko 1,4 mln dla kobiet i tylko 225 tys dla mężczyzn, co pokazuje, że Instagram to typowo kobieca domena. Stąd kampanie reklamowe, które tam się odbywają, są przeważnie skierowane do żeńskich grup docelowych. Co przyciąga kobiety do aplikacji? Zapewne tematyka lifestylowa, która króluje na większości profili, a także chęć dzielenia się emocjami i uczuciami. Kobiety są również bardziej wrażliwe na piękne zdjęcia, których w tej aplikacji nie brakuje.
Kobieca aktywność jest także większa na innych portalach, np. na Facebooku i Snapchacie, bardziej męski okazał się jedynie Twitter.