Kanał Sportowy, obecny dotychczas wyłącznie na Youtube, będzie miał własną platformę VOD, na której udostępni programy na żywo, materiały archiwalne, a także docelowo ekskluzywne treści. A to wszystko w ramach bezpłatnego dostępu. Uruchomiona zostanie również aplikacja mobilna na systemy iOS i Android, do pobrania ze sklepów Google Play oraz AppStore, a w dalszej kolejności aplikacja na smart TV w wersji na Android TV oraz telewizory Samsung i LG.
– Własna platforma to odpowiedź na oczekiwania naszych widzów. Oddajemy użytkownikom produkt najwyższej jakości, przygotowany z uznanym partnerem technologicznym firmą Redge Technologies. Youtube wciąż pozostaje naszym strategicznym kanałem w dostarczaniu treści, natomiast na własnej platformie docelowo będą pojawiać się unikalne formaty oraz w przypadku pozyskania stosownych praw – wydarzenia sportowe – podkreśla Maciej Sawicki, prezes Kanału Sportowego.
Realizacji platformy podjął się Redge Media, lider w branży streamingu wideo, z dużym doświadczeniem w budowie tego typu platform. – Ta realizacja dowodzi, że nasze rozwiązanie Redge Media for Lifestyle może stanowić idealne wsparcie dla twórców wideo w budowie własnego sposobu dystrybucji treści. Interaktywne elementy społecznościowe dodatkowo angażują odbiorców. Tworzymy technologie, które budzą emocje – podkreśla Justyna Porzucek, Vertical Market Sales Director.
Całością projektu od strony organizacyjnej zarządzała agencja marketingu sportowego Arskom, wyłączny partner marketingowy Kanału Sportowego.
Kanał Sportowy został założony w 2020 roku przez Michała Pola, Krzysztofa Stanowskiego, Mateusza Borka i Tomasza Smokowskiego, ma ponad 900 tysięcy subskrybentów i ponad 300 milionów wyświetleń treści na YouTube.