Netflix wypowiedział wojnę użytkownikom, którzy udostępniają swoje konto innym, nieuprawnionym do tego osobom. Na ekranach urządzeń niektórych użytkowników pojawił się komunikat: „Jeśli nie mieszkasz z właścicielem tego konta, musisz założyć własne, aby kontynuować oglądanie”. Użytkownik musi następnie wpisać otrzymany SMS-em kod lub wykupić nową subskrypcję.
Netflix powołuje się przy tym na punkt 4.2 swojego regulaminu, który głosi: „Serwis Netflix oraz wszelkie treści, do których dostęp następuje przy jego użyciu, są przeznaczone wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego i nie mogą być udostępniane żadnym osobom, które nie mieszkają z użytkownikiem w gospodarstwie domowym. W okresie członkostwa firma Netflix udziela użytkownikowi ograniczonego, niewyłącznego i nieprzenoszalnego prawa dostępu do serwisu Netflix i Treści oferowanych w serwisie Netflix. Z wyjątkiem określonych powyżej praw użytkownik nie uzyskuje żadnych innych praw, tytułów własności ani udziałów. Użytkownik zobowiązuje się nie wykorzystywać serwisu w celu publicznego rozpowszechniania.”
Platforma pracuje nad rozwiązaniami, które uniemożliwią udostępnianie kont innym osobom, obecnie trwają testy tych funkcji. W przypadku wykrycia nieprawidłowości Netflix ma prawo do zawieszenia lub zlikwidowania konta użytkownika. Współdzielenie kont to problem, z którym Netflix mierzy się od lat. Jak pokazały badania w USA ponad połowa tamtejszych użytkowników korzystała z serwisu nie płacąc za niego. Straty z tego tytułu są znaczące.