Na polskim e-rynku debiutuje Storytel – największy w Skandynawii serwis audiobooków, który oferuje w ramach jednego abonamentu nieograniczony dostęp do całej biblioteki tytułów. Na starcie ma do wyboru 600 tytułów polskich i 16 tys audiobooków, a także 4 tys ebooków angielskich.
Polscy użytkownicy serwisu Storytel.pl w cenie 29,90 zł miesięcznie otrzymują dostęp do ogromnej bazy audiobooków w języku polskim i angielskim.
– Podstawę naszej bazy w języku polskim stanowią tytuły takich wydawców, jak: Biblioteka Akustyczna, Storybox, czy Sound Tropez. W ofercie dominuje fantastyka oraz kryminały, ale znajdziemy tu również pozostałe gatunki literackie, biografie, reportaże, poradniki i literaturę piękną. Biblioteka będzie się stale powiększać – mówi Michał Szolc, dyrektor zarządzający Storytel Polska.
Książek można słuchać na tablecie czy smartfonie. Serwis obsługuje również systemy operacyjne iOS, Android i Windows. Słuchanie audiobooków odbywa się także online w systemie streamingu z opcją zapisania do 5 książek w trybie offline, dzięki czemu możliwe jest korzystanie z aplikacji bez dostępu do sieci. Jej zaletą jest intuicyjny interfejs oraz szereg przyjaznych funkcji, takich jak zmiana szybkości odtwarzania, funkcja sleep, umożliwiająca automatyczne wyłączenie się aplikacji po jednym lub kilku kwadransach, możliwość dodawania własnych zakładek i notatek, a jeśli książka jest dostępna również jako ebook – swobodne przełączanie się pomiędzy słuchaniem i czytaniem.
Storytel powstał w 2005 roku jako pierwszy na świecie serwis do słuchania audiobooków w systemie streamingu. Marka ta zrewolucjonizowała sposób sprzedaży książek w Skandynawii. Przeprowadzone badania pokazały, że aż 75% użytkowników Storytel konsumuje więcej książek, niż przed rozpoczęciem subskrypcji, zaś średnia liczba przesłuchanych książek wynosi dwa tytuły miesięcznie. Użytkownicy Storytela słuchają książek w sytuacjach, które do tej pory temu nie służyły np: podczas jazdy samochodem, uprawiania sportów, spacerów, podczas prac domowych, czy manualnych. Korzystny dla użytkownika model używania aplikacji pozwolił pozyskać nową grupę odbiorców: 20% klientów Storytel nie słuchało audiobooków przed rozpoczęciem subskrypcji, natomiast 55% klientów Storytel nie płaciło za audiobooki przed rozpoczęciem abonamentu.
Storytel obecny jest na rynkach: szwedzkim, norweskim, duńskim oraz holenderskim.