Gazeta Giełdy i Inwestorów „Parkiet” odświeża swoje internetowe wydanie, dodając do dotychczasowych funkcjonalności relacje z rynków kapitałowych na żywo. Serwis przeszedł gruntowną przebudowę od strony wizualnej i technologicznej.
– Teraz dzięki dodatkowemu komponentowi na stronie głównej, użytkownicy będą mogli śledzić niemal na żywo, informacje, opinie i komentarze do wszystkich najważniejszych wydarzeń na rynkach finansowych w kraju i na świecie. Zależy nam, aby najświeższe informacje docierały do inwestorów w jak najwygodniejszy, szybki i przejrzysty sposób – mówi Andrzej Stec, red. naczelny dziennika „Parkiet”.
W nowym layoucie strony głównej zadbano o odpowiednie wyeksponowanie i wyselekcjonowanie treści najbardziej atrakcyjnych dla czytelników. Z tego względu została ona skrócona, a pewne elementy umieszczone w formie widgetów. Dzięki temu strona działa szybciej, szczególnie na urządzeniach mobilnych. Zadbano również o nowe przejrzyste menu, które umożliwia czytelnikom łatwe dotarcie do interesujących ich treści.
Strona została oparta na nowym, wielokanałowym systemie zarządzania treścią – CMS (Content Management System), który pozwala na pracę za pomocą zwykłej przeglądarki internetowej wszystkich działów redakcji, z zachowaniem wszystkich struktur produkcyjnych, począwszy od dziennikarzy, po korektę i wydawców.
– Za nami kolejny etap prac w procesie cyfryzacji wydawnictwa, w którym z myślą o użytkownikach stawiamy na technologię. To właśnie dzięki inwestycji w technologię jesteśmy w stanie wdrażać takie projekty jak nowy serwis parkiet.com w zaledwie kilka miesięcy. Zależy nam, by nasze produkty były intuicyjne dla czytelników, jak również by pozwalały one na szybszą pracę redakcji oraz działów, które odpowiadają za tworzenie i publikację treści. Wdrożone zmiany wykorzystujące infrastrukturę nowego CMS pozwolą nam na rozwijanie serwisu zarówno w obszarze mediowym, jak i komercyjnym – mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media SA.
Za projekt serwisu odpowiada wydawca gazety, czyli Gremi Media z działu Nowe Media, natomiast wdrożeniem zajmowała się krakowska firma Quantoo.